• Källkritik
  • Världskrigen
  • Globalisering och handel (v 42-45)
  • samhällets ekonomi
  • Att kunna till provet!
  • SK: Valet (v34-37)
  • Arkiv VT 22
    • Religion Asiatiska religioner (13-17)
    • Geo: Jämföra två länder (10-12)
    • Geografi (v6-10)
    • Ideologier (v2-4)
    • KOMPLETTERA HUR SVERIGE STYRS!
    • ARKIV HT 2021 >
      • Så styrs Sverige
      • vecka 33-38 >
        • Franska revolutionen
        • Amerikanska revolutionen
        • presentationer Amerikanska och franska revolutionerna
      • Vecka 39-43 >
        • Industriella revolutionen
        • Länksamling projektarbete
        • Källor och källkritik
      • veckoplanering
      • Arkiv vt 2021 >
        • HT 2020 >
          • Sårbara platser
          • Klimat och väder
          • Högkulturer och Antiken
          • arkiv >
            • komplettering ww2
            • konflikter
            • Religion inlämningsarbete
            • Islam
            • Andra världskriget
            • Första världskriget
            • Ekonomi
            • Nian
            • Företaget >
              • hinduism
            • Kompletteringar
            • Historia: Revolutioner!
            • Etik och moral
            • Elevens val!
            • 8B debatt >
              • Kartkunskap
              • Här lämnar du texten
              • Ekonomi
              • komplettering ekonomi >
                • Sjuan >
                  • Åttan
                  • Befolkning >
                    • elevens val
                    • Elevens val
            • ÅR 8 GEOGRAFI >
              • musik 6a >
                • 8A
        • e-uppgifter religion
        • Högtider, riter, levnadsregler
        • De Abrahamitiska religionerna
        • Källkritisk analys E-A
        • källkritik enklare uppgift
        • Massmedia och källkritik
        • lag och rätt >
          • Lag och rätt powerpoint
          • Så är provet uppbyggt!
  • veckoplanering
  • Untitled
  • Källkritik
  • Världskrigen
  • Globalisering och handel (v 42-45)
  • samhällets ekonomi
  • Att kunna till provet!
  • SK: Valet (v34-37)
  • Arkiv VT 22
    • Religion Asiatiska religioner (13-17)
    • Geo: Jämföra två länder (10-12)
    • Geografi (v6-10)
    • Ideologier (v2-4)
    • KOMPLETTERA HUR SVERIGE STYRS!
    • ARKIV HT 2021 >
      • Så styrs Sverige
      • vecka 33-38 >
        • Franska revolutionen
        • Amerikanska revolutionen
        • presentationer Amerikanska och franska revolutionerna
      • Vecka 39-43 >
        • Industriella revolutionen
        • Länksamling projektarbete
        • Källor och källkritik
      • veckoplanering
      • Arkiv vt 2021 >
        • HT 2020 >
          • Sårbara platser
          • Klimat och väder
          • Högkulturer och Antiken
          • arkiv >
            • komplettering ww2
            • konflikter
            • Religion inlämningsarbete
            • Islam
            • Andra världskriget
            • Första världskriget
            • Ekonomi
            • Nian
            • Företaget >
              • hinduism
            • Kompletteringar
            • Historia: Revolutioner!
            • Etik och moral
            • Elevens val!
            • 8B debatt >
              • Kartkunskap
              • Här lämnar du texten
              • Ekonomi
              • komplettering ekonomi >
                • Sjuan >
                  • Åttan
                  • Befolkning >
                    • elevens val
                    • Elevens val
            • ÅR 8 GEOGRAFI >
              • musik 6a >
                • 8A
        • e-uppgifter religion
        • Högtider, riter, levnadsregler
        • De Abrahamitiska religionerna
        • Källkritisk analys E-A
        • källkritik enklare uppgift
        • Massmedia och källkritik
        • lag och rätt >
          • Lag och rätt powerpoint
          • Så är provet uppbyggt!
  • veckoplanering
  • Untitled
  SEIDLERS SKOLBLOGG

Antiken

March 28th, 2018

3/28/2018

0 Comments

 


Nu har de flesta av er limmat fast pilarna och bilderna på er affisch i den ordning som ni anser bäst stämmer med hur högkulturerna utvecklades!

Nu ska ni skriva en beskrivande text till varje bild. Detta ska vara klart idag!

Ni som är klara gör något av följande.
1. Para ihop er med ett eller två andra par som också är klara. Tryck på knappen nedanför så startar inspelning.
Nu ska ni
1.berätta för varandra samtidigt som ni spelar in om varför ni lagt bilderna i just den ordningen. Turas om så att alla kommer till tals. Säg ert namn innan ni berättar så att det är enkelt för mig att höra vem det är!
2.Var det något i ordningen som ni tänkte olika om? Diskutera vad och varför! 

Gör gärna flera inspelningar och skicka den som ni tyckte var bäst! Tänk på att jag också kan bedöma hur bra du är på att förklara sambanden mellan pilarna.

När ni är klara skickar ni ljudfilen till oscar.seidler@stockholm.se
Ni som inte redan är klara ska göra inspelningen efter lovet som en läxa till torsdagen!


2. Gör övningen fördelar och  nackdelar med att vara bofast.
- börja med att komma på så många för och nackdelar du kan.
Titta på stödpappret. Använd mallen för hur du skriver texten om du behöver.
Annars ska du skriva ca 1 sida i ditt skrivhäfte där du förklarar vilka som är för och nackdelarna med att vara bofast bonde.

Tryck här för att öppna ljudinspelaren!
0 Comments



Leave a Reply.

    Klicka för att ställa in anpassad HTML

    Oscar Seidler

    Er nya so-lärare.

    Arkiv

    October 2020
    September 2020
    May 2018
    April 2018
    March 2018

    Kategorier

    All

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.