• lag och rätt
  • HT 2020
    • Sårbara platser
    • Klimat och väder
    • Högkulturer och Antiken
    • arkiv >
      • komplettering ww2
      • konflikter
      • Religion inlämningsarbete
      • Islam
      • Andra världskriget
      • Första världskriget
      • Ekonomi
      • Nian
      • Företaget >
        • hinduism
      • Kompletteringar
      • Historia: Revolutioner!
      • Etik och moral
      • Elevens val!
      • 8B debatt >
        • Kartkunskap
        • Här lämnar du texten
        • Ekonomi
        • komplettering ekonomi >
          • Sjuan >
            • Åttan
            • Befolkning >
              • elevens val
              • Elevens val
      • ÅR 8 GEOGRAFI >
        • musik 6a >
          • 8A
  • veckoplanering
  • lag och rätt
  • HT 2020
    • Sårbara platser
    • Klimat och väder
    • Högkulturer och Antiken
    • arkiv >
      • komplettering ww2
      • konflikter
      • Religion inlämningsarbete
      • Islam
      • Andra världskriget
      • Första världskriget
      • Ekonomi
      • Nian
      • Företaget >
        • hinduism
      • Kompletteringar
      • Historia: Revolutioner!
      • Etik och moral
      • Elevens val!
      • 8B debatt >
        • Kartkunskap
        • Här lämnar du texten
        • Ekonomi
        • komplettering ekonomi >
          • Sjuan >
            • Åttan
            • Befolkning >
              • elevens val
              • Elevens val
      • ÅR 8 GEOGRAFI >
        • musik 6a >
          • 8A
  • veckoplanering
  SEIDLERS SKOLBLOGG

Antiken

MOMENTBESKRIVNING

3/19/2018

0 Kommentarer

 
Moment Högkulturer och Antiken.
Vad ska vi lära?
Vad är det som känneteckar en högkultur?
Hur uppstod högkulturerna? orsaker
Hur utvecklades högkulturerna? Från vad till vad? Konsekvenser( vad något leder till) bra saker? dåliga saker?
Hur levde och hur hade människorna det i högkulturerna?
Finns det likheter/skillnader mellan dåtidens högkulturer och samhället som vi lever med idag?
Vilka olika källor (bevis) har vi på att högkulturerna har funnits och vad berättar källorna om livet i högkulturerna

Hur ska vi lära?
Mina genomgångar. (se min p.p)
4st filmer med tillhörande frågor. (visas och jobbas med under lektionerna)
Övningar i klassrummet. (Fördelar och nackdelar med att vara bofast) ( Hur hänger pilarna och bilderna ihop?).
studi.se

Historieboken sidorna 9-44

Hur ska jag bedömas?

Prov vecka 16 med bildstöd och med stöd av  sambandsbegrepp. (Du vet redan innan vad provet kommer att innebära men du skriver det under en timma i klassrummet.
Antiken: ?? Mindre examination. Vilka spår av Antiken kan vi hitta i dagens samhälle?
Källkritik inlämningsuppgift. Vecka 21.

0 Kommentarer



Lämna ett svar.

    Klicka för att ställa in anpassad HTML

    Oscar Seidler

    Er nya so-lärare.

    Arkiv

    Oktober 2020
    September 2020
    Maj 2018
    April 2018
    Mars 2018

    Kategorier

    Alla

    RSS-flöde

Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar.